Przecinek i Kropka 2013 czyli Konkurs na Najlepszą Książkę Dziecięcą

INFORMACJA PRASOWA, EMPIK
Styczeń 2014 r.
Wystartował Konkurs na Najlepszą Książkę Dziecięcą
„Przecinek i Kropka” 2013

Wydawcy mogą już zgłaszać swoje publikacje do kolejnej edycji konkursu Empiku na Najlepszą Książkę Dziecięcą „Przecinek i Kropka”.
Celem Konkursu jest wyłonienie i promocja najbardziej wartościowej i najpiękniej wydanej książki dla dzieci w wieku 5-8 lat.

Ze wszystkich tytułów zgłoszonych do 14 lutego br. jury wytypuje 10 najlepszych publikacji a wyboru zwycięzcy (z grona nominacji) dokonają odbiorcy w głosowaniu internetowym. Preselekcja dokonywana przez grono ekspertów i ostateczny wybór zwycięzcy bezpośrednio przez czytelników gwarantują najbardziej rzetelny, obiektywny werdykt. Najlepszą Książkę Dziecięcą „Przecinek i Kropka” 2013 poznamy 22 maja podczas Warszawskich Targów Książki.

Konkurs jest elementem akcji edukacyjnej Empiku „Przecinek i Kropka,” której celem jest promocja czytelnictwa wśród dzieci w wieku 5-8 lat. Zwycięzcą poprzedniej edycji Konkursu jest książka „Niebieska niedźwiedzica” Joanny M.Chmielewskiej z ilustracjami Jony Jung.

Wydawcy mogą zgłaszać do Nagrody „Przecinek i Kropka” nie tylko formy literackie (bajka, baśń, opowiadanie, zbiór wierszy), ale również poradniki i książki edukacyjne kierowane do dzieci w wieku 5-8 lat (z Konkursu wyłączone są podręczniki szkolne i słowniki językowe).
W wyścigu o tytuł Najlepszej Książki Dziecięcej „Przecinek i kropka” 2013 mogą brać udział wyłącznie publikacje, które ukazały się na polskim rynku po raz pierwszy i miały swoją premierę w 2013 roku. Zgłoszenia do nagrody mogą również dotyczyć nowych tłumaczeń książek, które były już wcześniej obecne na rynku wydawniczym bądź utworów ukazujących się w nowej szacie graficznej.

Z książek nadesłanych do 14 lutego 2014 roku jury konkursu (w składzie: Dorota Koman – krytyk literatury dziecięcej, prezes Fundacji Promocji Polskiej Książki „Ars Libri”, Ewa Gruda – krytyk literatury dziecięcej, dyrektor Muzeum Książki Dziecięcej, dr Aleksandra Piotrowska – psycholog dziecięcy, pracownik naukowy Uniwersytetu Warszawskiego Ewa Świerżewska – krytyk literatury dziecięcej, tłumacz, redaktor naczelna portalu Qlturka.pl oraz) nominuje 10 najlepszych książek. Przy ich wyborze będzie oceniać między innymi: zgodność treści książki z wiekiem czytelników (5–8 lat), pozytywny wpływ książki na kształtowanie osobowości dziecka, jego rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny; interesujący dziecko temat, rozwijający jego wyobraźnię i wrażliwość, skłaniający do myślenia, budujący pozytywny stosunek do świata i ułatwiający jego zrozumienie; wartość literacką książki, opracowanie redakcyjne oraz walory edytorskie.

Nominacje do Nagrody „Przecinek i kropka” zostaną ogłoszone 19 marca 2014 roku. Wyboru najlepszej książki dla dzieci spośród 10 nominowanych tytułów dokonają czytelnicy (rodzice oraz dzieci) w drodze głosowania poprzez stronę www.przecinekikropka.pl, które potrwa do 30 kwietnia.
Oficjalne ogłoszenie wyników Konkursu i wręczenie Nagrody Dla Najlepszej Książki Dziecięcej „Przecinek i kropka” 2013 nastąpi 22 maja w Warszawie.
Wydawca oraz autorzy zwycięskiego tytułu otrzymają od Empiku specjalną nagrodę. To zakrojona na szeroką skalę promocja książki – laureata konkursu: Empik będzie go rekomendować, polecać czytelnikom jako najlepszą książkę dla dzieci na polskim rynku. Promocja będzie prowadzona zarówno w salonach Empik, jak i na www.empik.com i na stronie www.przecinekikropka.pl a także przez stronę fanowską Empiku oraz „Przecinek i Kropka” na facebooku.

Wydawców zainteresowanych zgłoszeniem swoich publikacji do Konkursu, prosimy o kontakt z Empikiem:
[email protected]; tel. (22) 551-32-77, 551-31-05, 551-30-89

——————————————————–
Empik to największa i najlepiej rozpoznawalna sieć dystrybucji dóbr kultury, wiedzy i rozrywki na polskim rynku. Już od 65 lat jest stałym elementem kulturalnego krajobrazu Polski. W 190 salonach Empik oferuje swoim Klientom unikalny mix produktów: dziesiątki tysięcy książek, płyt z muzyką, filmów, gier multimedialnych, czasopism, dekoracji do domu, produktów i zabawek edukacyjnych, artykułów do relaksu i pielęgnacji, rozwoju własnego, gier planszowych i gadżetów podróżniczych a także bilety na różnorodne wydarzenia. Dla ponad 30 milionów klientów rocznie Empik jest swoistym przewodnikiem po tym, co w kulturze i rozrywce najmodniejsze i najbardziej godne uwagi.

Authors
Top