Serwis Allegro.pl został sponsorem projektu Play Shortcut to Polish Music. Realizowany przez Shortcut i Instytut Adama Mickiewicza projekt promujący "Polską Myśl Muzyczną" to absolutnie nowatorski pomysł na prezentację rodzimej muzyki. Nowatorski, ponieważ jedną z części projektu jest … gra planszowa!
Play Shortcut to Polish Music to wyjątkowe wydawnictwo muzyczne. W wielkim pudle znajduje się gra planszowa Mega Music, 4 płyty cd z najciekawszą polską muzyką (Main Stage, Alter Stage, Lost Stage oraz Groove/Avant Stage), folder opisujący zaprezentowanych na nich artystów oraz zapowiedzi najciekawszych imprez cyklicznych, które odbędą się w Polsce w najbliższych dwóch latach. W trakcie cyklu promocyjnego wydawnictwo trafi przede wszystkim do zagranicznych mediów, najważniejszych magazynów muzycznych, rozgłośni radiowych, do promotorów agencji muzycznych i organizatorów najważniejszych europejskich festiwali.
Znakiem firmowym wydawnictwa jest wzorowana na Monopoly gra Mega Music. Od planszowego klasyka różni ją formuła – zamiast kupować nieruchomości, gracz wciela się w menadżera zespołu lub organizatora festiwalu – bookuje, sprzedaje, obstawia największe imprezy muzyczne. Tego lata podczas, najważniejszych europejskich festiwali odbędą się rozgrywki w Mega Music. Gra będzie miała swoje stoiska na festiwalach: Primavera Sound w Hiszpanii, Hurricane w Niemczech, Roskilde w Danii, Dour w Belgii, Sziget na Węgrzech, Heineken FIB w Hiszpanii czy Pukkelpop w Belgii. Pierwsza z potyczek miała już miejsce w Polsce podczas Heineken Open' er. Wydawnictwo będzie też widoczne podczas Ery Nowe Horyzonty we Wrocławiu. Finał rozgrywek odbędzie się podczas festiwalu Off w Mysłowicach.
Egzemplarze z limitowanego nakładu (1250 sztuk) mają charakter wyłącznie promocyjny, nie będzie można ich kupić w sklepach. Część egzemplarzy trafi na internetowe aukcje charytatywne Allegro.pl. Poza tym będzie możliwość wygrania ich w konkursach organizowanych przez Shortcut, patronów medialnych i sponsorów.
Ze względu na nowatorski charakter opakowania wydawnictwo zgłoszone zostanie we współpracy z magazynem 2+3D do konkursów designerskich odbywających się na całym świecie w 2008 roku.